FANTIC Újdonságok az EICMA kiállításon

FANTIC Újdonságok az EICMA kiállításon

2024-ben új utak nyílnak a Fantic előtt. Lesz több utcai 125 modell, a 300 köbcentis 2T enduró és az elektromos supermoto mellett

A Fantic Stealth 125, az olasz cég első Naked modelljének és a Fantic Imola Concept, egy versenyzés ihlette sport prototípus világpremierje. Az enduro 300 2T már a piacon van, valamint az XEF 310 4T. A 700-as bevezetését követően a Caballero 125 és 500 köbcentis modellcsaládok teljesen megújultak. Most mutatkozik be a teljesen elektromos Motard-EV prototípus.

A Fantic ismét bebizonyítja nagyszerű képességét az innovációra, miközben új utakat jár be, következetesen arra törekedve, hogy izgalomba hozza és megérintse rajongói szívét. 2015-ben a Fantic termékkínálata kizárólag kis lökettérfogatú endurókból és motorkerékpárokból állt, míg ma már a nemzetközi kétkerekű forgatókönyv teljesebb kínálatai közé tartozik.

Az új pálya ezúttal nem offroad. Az aszfalt az új elem.

Az idei szezon kezdetén tanúi lehettünk a Fantic Racing hivatalos belépésének a Moto2 világbajnokságba, ami lehetővé tette az első pole pozíció és az első történelmi győzelem megszerzését. A Fantic belépése az utcai motorok piacára nem más, mint természetes fejlődés.

Bemutatjuk a Stealth 125-öt, a Fantic első Naked bike-ját, amely 2024 közepén kerül piacra.Az Eicmán csatlakozik majd a sportos testvér prototípusa, a legendás és sokatmondó Fantic Imola Concept névvel.


STEALTH 125 és IMOLA CONCEPT

A Fantic kinyilvánított célja, hogy ne csak egy motorkerékpárt, hanem egy teljes termékcsaládot fejlesszen ki. A 125-ös modellt a közeljövőben egy A2-es jogosítvánnyal rendelkező fiataloknak szánt változat követi majd. Ennek az erőfeszítésnek köszönhetően a Fantic lesz az egyetlen cég, amely A2 kategóriás járművet tervez és gyárt Olaszországban.

A Fantic Stealth 125 a közúti közlekedésre szánt modellsorozat első tagja. A motor a sokat tesztelt Minarelli 125 köbcentiméteres négyütemű motor elektronikus befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és csúszókuplunggal. A műszaki csomag új megoldásokat vezet be a 125-ös géposztály számára, amelyeket közvetlenül a versenyzés világa ihletett.

A tömegek központosítására tett nagy erőfeszítés alapvető volt a szórakozás és az élvezet megteremtésében; a tank a lehető legközelebb került a súlyponthoz, így elöl maradt hely az airboxnak a jobb légáramlás kihasználása érdekében.Ugyanezen okokból a kipufogórendszer is két csoportra oszlik, a magas és könnyű hangtompítóval, míg a nehezebb tágulási kamrás test a motor legalsó részén kapott helyet.

Első alkalommal egy 125 köbcentis motoron Alu-acél hibrid vázat kapunk, alumínium lengőkarral kombinálva. Az alumíniumlemez és az acél rácsszerkezet kombinációja alapvető 

A könnyedség ezekben a szegmensekben, ahol a teljesítmény törvény által korlátozott, még fontosabb elemmé válik.

A Fantic keményen dolgozott a súlycsökkentésen, de mindenekelőtt a rugózatlan tömegek csökkentésén. A felniket a csökkentett tömeg és a felső kategóriás tehetetlenségi nyomaték jellemzi, a lengőkarokat a vastagságok optimalizálása érdekében öntötték.

A motor 5 colos TFT-kijelzővel, Bluetooth-szal, teljes LED-es fényszórókkal, valamint ABS kanyar- és kipörgésgátlóval van felszerelve.Az esztétika is a versenyzés ihlette, a jellegzetes olasz dizájnformák nagyszerű harmóniájával.A Stealth 125 vázát a motoros köré modellezték, hogy fokozzák a sportos motorozás élvezetét és irányíthatóságát.

Ugyanezeket a koncepciókat vitték a végletekig az "Imola" koncepciómodellben, amely egy kompromisszumok nélküli, tiszta sportmotor, és amely magát a Stealth 125-öt is megihlette.Az Imola Concept a versenypályára készült, és előrevetíti az "új utakat", amelyeket hamarosan a termékcsalád többi modellje is követni fog.

ÚJ CABALLERO 125-500


A Caballero család, amely a motorosok generációinak ikonjaként újra megerősödött, megújult és megváltoztatta megjelenését, anélkül, hogy elveszítette volna személyiségét. A Caballero valójában továbbra is egyedülálló modell marad a maga nemében, hiszen egy igazi Scrambler, amelyet páratlan könnyedség jellemez (az 500 köbcentis 150 kg, -20-al kevesebb, mint a legkönnyebb versenytárs), és amely képes különböző hangulatokat és formákat felvenni a terepjáró (Rally), városi (Deluxe) vagy kalandmotorozásra (Explorer) legalkalmasabb változatoknak köszönhetően.

Az új modellcsalád teljesen megújult, kezdve a stílustól, a korábbi változathoz képest új fényszórókkal, irányjelzőkkel, integrált rendszámtáblatartóval ellátott hátsó sárvédővel.

A Fantic stílusosztálya saját tervezésben valósította meg az optikai csoport összes új alkatrészét, kezdve a rendkívül fényes 24 LED-es helyzetjelző lámpától és a kerek, teljes LED-es hátsó lámpától.

Az elektronikai komponensek fejlődése egy új 3,5"-os prémium LCD műszerfalat foglal magában, amely sokkal gazdagabb kezelőfelülettel rendelkezik, további sebességfokozat-, üzemanyagszint- és hőmérséklet-jelzővel. Emellett Bluetooth-interfész is található rajta a hívásokhoz és a hangosításhoz.Az új kormánykapcsolók lehetővé teszik az ABS kikapcsolását az "All Terrain" menetmódon keresztül.

A motor teljesítményét a megnövelt lendkeréktömegek és az új térképezés frissítése garantálja, amely tovább optimalizálja a teljesítményleadás linearitását.

A lengővilla is megújul, amely öntött alumínium lengőkar bevezetését jelenti. A 700-as modell által inspirált, a merevséget és a terepjáró képességet egyaránt javítja, és az acél változathoz képest 2 kg-mal csökkenti a súlyt. Minden 2023-as változat és szín marad, a Scrambler modellben a Caballero 700-on már látott történelmi kék változattal kiegészülve lesz 500-as is. Egy teljesen megújult termékcsalád, amelynek árai azonban minden változatban változatlanok maradnak.

A teljes Caballero termékcsaládot felszerelik az új, iOS és Android rendszerű alkalmazással is - Fantic Garage -, amely képes a motorkerékpár funkcionalitásának, karbantartásának és navigációjának kezelésére.

FANTIC GARAGE - AZ ÚJ ALKALMAZÁS

A Fantic az Eicma 2023 vásáron felállított standján a Fantic Garage App béta verzióját is bemutatta.

Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy figyelemmel kísérje a motorkerékpárral kapcsolatos legfontosabb információkat (autonómia, üzemanyagszint, km a következő szervizig, ellenőrzés dátuma), megtekinthesse a használati és karbantartási füzetet, és digitálisan elmenthesse a dokumentumokat (füzet, biztosítás). A beépített navigátor lehetővé teszi, hogy megtervezze és feljegyezze utazásait, hogy egy útinaplóban számoljon be róluk. A telefon képernyője egyben virtuális műszerfal is lesz.

A Fantic Garage jövőre lesz elérhető a Caballero sorozathoz, a 125 motard endurohoz és az Issimo City L1 L3-hoz.

ÚJRA DOBOG AZ OLASZ SZÍV: ITT AZ XE 300 2T


Megjelent a piacon a régóta várt XE300 2T, amelyet az új, nagy teljesítményű Minarelli Euro5 motor hajt, befecskendezéssel és elektromos indítással.


Egy motor, amely biztosítja a győzelmeket, de amely már győzött az új verziójával, amelyet a fiatal svéd versenyző, Albin Norrbin tökéletesen lovagolt, mindent megtett, hogy megnyerje az Enduro Junior2 világbajnoki címet ebben a varázslatos 2023-ban a Fantic enduro számára (5 világbajnoki cím). A motor első verzióját Davide Guarneri zseniális közreműködésével fejlesztették ki 2022-ben, egy olyan évben, amikor azonban egy súlyos sérülés miatt vissza kellett vonulnia az E3 osztály dominánsaként. Mára végre elkészült az XE300 alapkivitelben, és 2023 végén már a piacon lesz. Egy olyan motorkerékpár, amely a kompromisszumok nélküli teljesítménynek van szentelve, köszönhetően a piac legjobb teljesítményű 300 köbcentiméteres motorjának és egy forradalmi hűtőrendszernek. A Fantic Racing termékcsalád első motorját Olaszországban fejlesztette, tesztelte és gyártotta a Motori Minarelli, amelyet a Fantic 2020-ban vásárolt meg a Yamaha Motor Europe-tól. Egy kompakt, technológiai és rendkívül nagy teljesítményű motor, amely nagy teljesítményt, de szabályos és teljes nyomatékgörbét garantál minden fordulatszámon.

Az ebben az ékszerben tárolt technológia garantálja a ragyogó teljesítményt, elsősorban a dupla injektoros elektronikus befecskendező rendszernek köszönhetően, amely biztosítja a kiváló szabályos működést és az E5 Plus megfelelőséget. A kipufogószelep elektronikus, amely minden fordulatszámon teljes és erőteljes nyomatékgörbét tesz lehetővé. A Minarelli által tervezett elektromos önindító minden körülmények között azonnali indítást biztosít. Végül a hidraulikus tengelykapcsoló precizitást és minimális erőkifejtést biztosít a karon. A kerékpárszektor csúcskategóriás, és különbözik a piacon lévő összes versenytársától. Ez az egyetlen 300 2T, amelyet egy finom alumínium váz köré fejlesztettek ki, félig kettős bölcsővel, amely a lehető legjobb merevség/könnyedség arányt biztosítja. Az enduro termékcsalád többi testvéréhez hasonlóan megerősíti a 48 mm-es SSS villával ellátott Kayaba felfüggesztést, amely évek óta hivatkozási pont a terepjárók világában. Ez így egy rendkívül agilis motorkerékpár, amely kategóriájában páratlan kezelhetőségi tulajdonságokkal rendelkezik.

A kétütemű robbanékonyságát az első osztályú elektronikai komponensek is kezelik, elsősorban a többszintű kipörgésgátló, amely tökéletesen alkalmas a különböző körülmények leküzdésére, valamint a legmodernebb dupla kormánytérkép-kapcsoló. A nagyszerű funkcionalitás karbantartási szempontból is garantált a légszűrőhöz való közvetlen hozzáféréssel. Végül, de nem utolsósorban a Fantic tesztcsapat által vizsgált ergonómiai szempontok, amely minimális méretekkel és a tömegek maximális központosításával büszkélkedhet. Az olaj- és benzintartály integrált, a szállítószalagok keskenyek és ergonomikusak; a hátsó tengelyt a Fantic többi 2 ütemű offroad modelljéhez képest teljesen áttervezték, így sokkal több alkatrésznek biztosítva helyet, de megtartva az összméreteket.

Mélyreható tanulmányt tartogattak a kormányon elhelyezett kapcsolók és gombok számára is, ami nagyszerű funkcionalitást tesz lehetővé, csökkentett helykihasználással és minimális kialakítással. A konfigurációs LED-ek, a többszintű Traction control beállítás és a dupla térképkapcsoló a bal oldalon helyezkednek el, a jobb oldalon csak a klasszikus kill-kapcsoló található.

Az Előzetes információk szerint a hazai ára 4.400.000 Ft körül lesz.

A TÖKÉLETES EGYENSÚLY: AZ XEF 310 4T IS BEMUTATKOZIK



A Fantic enduro panorámájában véget nem érő újdonságok vannak. Bemutatkozik az XEF310, egy 4T modell, amely a 250 és 450 között helyezkedik el, és tökéletes egyensúlyt kínál e modellek legjobb tulajdonságai között. Valójában a 250 4T extrém agilitása, felhasználóbarátsága és az ebből következő szórakoztató vezetés garantált, de a nagyobb 450-es testvéréhez közeli teljesítmény és erőteljes nyomaték mellett. Sok órát szenteltek a teljesítmény és a felhasználóbarátság közötti legjobb egyensúly megtalálására még az amatőrök számára is.

Ez egy nem túl magas, de a nagy 360-as enduróhoz sokkal jobban illeszkedő kompresszióviszonyokat (12,8) eredményezett. A motor karaktere is testre szabható a 3 dedikált térkép (hard/soft/standard) egyikének kiválasztásával, amelyet közvetlenül a kormányon található új térképkapcsolókkal lehet kiválasztani, amelyek a 9 fokozatú kipörgésgátlót is szabályozzák. A WIFI COM szintén alapfelszereltség, így egy teljes elektronikai csomagot alkotva a motor személyre szabásához. A 250-es és 450-es testvérekhez hasonlóan alumínium bölcsővázzal és Kayaba SSS felfüggesztéssel büszkélkedhet, dedikált beállítással, elöl 270 mm-es, hátul 245 mm-es féktárcsákkal.

A Fantic Motor az EICMA-t választotta, hogy bemutassa XEF 310 4T modelljét, amely a 250 és 450 közötti tartományba illeszkedik. Az újszülött a XEF 250 műszaki felszereltségének nagy részét örökölte, beleértve a fordított hengerűrtartalmú egyhengeres motort, amely ezúttal megnő a köbtartalma, hogy nagyobb nyomatékot és egyenletesebb leadást biztosítson az enduro-edzéseken. További, szintén a 250-esből örökölt elemek az alumínium bölcsőváz a Kayaba SSS felfüggesztéssel együtt, dedikált beállításokkal. A Nissin fékrendszer egy 270 mm-es első és egy 245 mm-es hátsó tárcsára számíthat. Három leképezés áll rendelkezésre: Hard, Soft és Standard, amelyek a kormányon elhelyezett új kapcsolóról választhatók, amelyről a Traction Control is kilenc fokozatban kezelhető. Az elektronikai csomagot az alapfelszereltségként kínált WIFI COM funkcióval javították.


Az Előzetes információk szerint a hazai ára 4.460.000 Ft körül lesz.



Hozzászólások FANTIC Újdonságok az EICMA kiállításon cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!